Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, gebruikt onze site cookies. Deze worden gebruikt om de site te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze site, of door op ‘ga verder’ te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies.

Ga verder
Warenhuis Vanderveen Assen

Het warenhuis is momenteel gesloten

Vandaag
09:30 - 18:00
maandag, 03 juni 2013 14:56

Recensie High South – Our way back home (Decca/Universal)

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Als je ook zo geniet van the Eagles,  en graag weer eens een nieuw album van ze zou willen horen, heb ik een leuke tip voor je. Net als Venice en One flew south is High South een nieuwe band met een grote voorliefde voor harmonieuze zang en muzikaal vakmanschap waar je gewoon niet anders dan enthousiast van kunt raken. Met vier lead-zangers is een vergelijking met the Eagles snel gemaakt, maar ik hoor ook Chicago (uit de ‘90’s) en countrybands als Lonestar en Restless Heart.

Als we de cd op de afdeling draaien, regent het reacties. Wat ik erg knap aan deze cd vind, is dat bijna elk nummer gewoon af is met mooie samenzang (Eagles-kwaliteit) maar ook qua muziek zit dit zeer knap in elkaar. Ik hoor naast gitaren ook mondharmonica, piano, violen en cello. Je kunt je eigenlijk niet voorstellen dat dit een debuut is!

Van de song ‘Now’ is een mooie video gemaakt waar echt elke muziekliefhebber onmiddellijk z’n oren voor spitst, zijn het ze echt (the Eagles), is het de nieuwe single van Train? Mooie teksten ook, vaak met raakvlakken met de country(-rock) en herkenbaar voor ons allen. Songs als My way back home, Now, The breath you take, Erase, What about now, One night at the time en Sweet simplicity kunnen we alvast reserveren voor de Greatest hits-cd over 10 jaar. Toch zou ik daar maar niet op wachten, want dit debuut is een bijna gratis vakantiegevoel langs de zon-overgoten Californische westcoast. Ik heb al geboekt! (GJG 9,0)

Lees 2501 keer